Search This Blog

23 October 2012

Selamat Hari Raya AidilAdha

Salam semua. Di kesempatan yang ada ini, saya mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya AidilAdha. 
Tahun lepas, niat dihati untuk melakukan ibadat korban, tidak kesampaian kerana masalah kewangan dan pada masa yang sama saya baru mula bekerja. Jadi niat tu saya tunda ke tahun ni. Tapi mungkin masih belum sampai waktunya, saya masih tak dapat tunaikan niat tersebut kerana hidup saya masih belum stabil. Masih bergelut untuk membetulkan segala macam. Harap-harapnya tahun depan, saya dapat tunaikan niat ni. 
Kadang-kadang, rasa cemburu dengan mereka yang mempunyai perjalanan hidup yang mudah. Tak terlalu banyak masalah yang dihadapi. Tapi saya masih bersyukur kerana saya tahu Allah Maha Mengetahui setiap apa yang diberikan kepada hamba-hamba-Nya. Sekurang-kurangnya saya akan sentiasa beringat dan tak mudah lupa dengan segala kesenangan yang dimiliki. 
Saya tahu Allah menyayangi saya sebab tu Allah berikan ujian ini untuk saya sentiasa mengingati Dia. Semoga saya terus cekal dan tabah dalam mengharungi setiap dugaan dan cabaran. Dan semoga saya menjadi insan yang sentiasa bersyukur dengan rahmat-Nya. Amin.



No comments:

Post a Comment