Search This Blog

17 October 2012

Artis Malaysia (Malaya) Pertama Ke Hollywood

Dalam mencari cerita penglibatan awal Shaheizy Sam dalam bidang seni (kerana terdapat sedikit perbalahan dengan seseorang, dimana dia menyatakan bahawa shaheizy sam terlibat dalam dunia nyanyia baru lakonan), tiba-tiba terbuka satu website laman hiburan tempatan dimana saya telah terjumpa satu infomasi yang baru bagi saya.
Saya baru mengetahui bahawa artis Malaysia (Malaya pada waktu itu) yang pertama berlakon di Hollywood adalah Arwahyaham Ibrahim Pendek. Filem tersebut bertajuk 'The Spiral Roads'.
Kerana infomasi tersebut, saya juga telah membuat carian di You Tube untuk melihat aksi beliau dan akhirnya saya terjumpa satu babak lakonan beliau dalam filem tersebut. Apa yang membanggakan lagi apabila di dalam filem tersebut beliau bertutur dalam bahasa melayu.
Untuk membaca lebih lanjut mengenai info ini, boleh klik disini.


No comments:

Post a Comment